Sunday 29 May 2011

Treat ! - ご褒美!





As I was too busy with completing my proposal for Master course and English exam, I haven't uploaded my blog for long time. I finished my exam today and finally I'm free for my art work! In reward for my hard study under a pressure I had a special dinner :P I cooked Shumai, which is similar to dumplings but needs less ingredients, white rice, miso-soup and Okura (green one in a photo). It was very tasty! I'm genius!!!! (secret recipe is from website here ;) but in Japanese)

I'm sooooo satisfied, happy and relaxed :)))))) Homemade meal is the best!


Have a lovely weekend, everyone xxx





大学院出願のエッセイと英語の試験勉強に追われていて、すっかりブログを更新できてませんでした。が!エッセイも書き終え、英語の試験も本日無事終了。色々と他に迫ってる製作があったので、このプレッシャーから解放された開放感!あまりに嬉しくて、自分へのご褒美として今夜は日本食♪日本食材店でシューマイの皮を買ってきました。

餃子に比べて具の材料が手に入りやすいので、という理由でしたが、作って正解。涙がでるほど美味しかった。。。豚ひき肉とタマネギで出来るこのレシピ、おすすめです。初めて作りましたが、シイタケとかなくてもとっても美味しかったので、海外組は特にありがたし。

ちなみに、私のフラットの近くのスーパーは(イギリスの普通のチェーンスーパーなのに)なぜかアジア食材(特に野菜)が充実していて、オクラや大根、白菜、里芋まで常備!かなり重宝します。値段もそんなに高くないし。やっぱり日本食を食べると落ち着くし、元気が出ますね。


みなさま良い週末を xxx